Monday, December 14, 2009

ILmu hitam yang menyesatkan..

salam pagi yang indah....

 Pagi td bgn,,terus hati nak lari sikit dari decoupage...lame gak tak update bende2 baru...byk lg perkara yang perlu dipertingkatkan....dugaan 2009....byk perkara yang berlaku mengugat hati dan perasaan dan semua tu berlaku dengan izinNYA juga......
Pelbagai dugaan yang terpaksa ditempuhi bagi setiap org dan kite sebagai manusia biasa memang tak lari dari dugaan...cume bagaimana cara kite untuk mengatasinya dan menguruskannya...sebagi hambanya kite perlu reda dengan setiap dugaan yang telah diberi dan dugaan yang dtg adalah untuk mematapkan  keimanan diri kita pada Allah yang MAHA Esa...hanya Dia tempat kite bergantung.....
Aku nak kongsi sikit pasal.. "BOMOH"...yang berkaitan dengan ilmu hitam...sebagai hambanya kite perlu percaya bahwa alam ngaib itu ada...adanya jin dan syaitan dan sewaktu dgnnnya..tapi bukan memujanya seperti sesetengah org melakukannya nauzubilllah..
ada seorg hamba allah ini percaya  bahawa bomoh itu boleh menolong dia..nauzubilllah...mohonlaa segala2nya pd ALLAH tidak perlu melalui perantara seperti BOMOH...sesungguhnya syirik itu dibenci oleh ALLAH..neraka la jawabnya..
bagi aku walau kite sakit ataupun perkara yang berlaku keatas kite semua dengan izinNYA..
mintakla dan mohonla semuanya pada NYA....kenapa kite perlu percaya dengan perkara yang mengarut ni..bagi mereka yang taksub dengan bende nie..balikla kepangkal jaln..bertaubatlaa kepada ALLAH..sebelum semuanya terlambat..wallahua'lam..

No comments: